Blog

4 casos de foment científic a les escoles

FemTalent/Escola és un programa innovador i pioner per fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre les nenes i els nens del centres educatius de primària i als parcs tecnològics i científics de Catalunya, a partir d’un conjunt d’activitats. Compartim 4 de les activitats FemTalent a les escoles:

FemTalent/Video

Objectiu:

  1. Fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en les noies.
  2. Adquirir i interioritzar coneixements científics i tecnològics.

Valors i competències:

  1. Valors de l’innovació i la creativitat.
  2. Competències tecnològiques, comunicatives, lingüístiques i audiovisuals.

Dades:

  1. Durada: 50 minuts.
  2. Adreçat a cicle superior (Educació primària).
  3. Dinamitzat per l’equip docent del centre, al mateix centre escolar.

Elements destacats:

  1. Treball a l’aula amb clips audiovisuals sobre ciència i tecnologia.
  2. Debat sobre situacions relacionades amb ciència i tecnologia on les dones hi tenen tot el protagonisme.
  3. Guia didàctica professorat.

FemTalent/Recerca

Objectiu:

  1. Fomentar les vocacions científiques i tecnològiques en les noies.
  2. Adquirir i interioritzar les eines per desenvolupar un projecte científic.

Valors i competències:

  1. Valors de l’innovació i la creativitat.
  2. Competències tecnològiques, comunicatives, lingüístiques i d’aprendre a aprendre.

Dades:

  1. Durada: 3 setmanes.
  2. Adreçat a cicle superior (Educació primària) i Educació secundària.
  3. Es realitza en els centres educatius i el parc científic.
  4. Dinamitzat per l’equip docent del centre.

Elements destacats:

  1. Treball de recerca sobre “food safety” on l’alumnat proposa solucions a un problema que han identificat previament.
  2. Interelació entre alumnat i investigadors/es dels parcs científics.
  3. Guia didàctica professorat.

FemTalent/Robòtica

Objectiu:

  • Promoure les vocacions científiques i tecnològiques entre les noies.

Valors i competències:

  1. Valors de la innovació i la creativitat.
  2. Competències tecnològiques, matemàtiques i d’aprendre a aprendre.

Dades:

  1. Durada: 50 minuts.
  2. Adreçat a cicle superior (Educació primària).
  3. Es realitza en els parcs científics.
  4. Dinamitzat pels equips facilitadors del programa.

Elements destacats:

  1. Vídeo presentació d’una dona sobre la seva feina en el parc científic.
  2. Ambientació 3D: Essències olfactives temàtiques.
  3. Il·luminació LED’s temàtica.
  4. Ambientació sonora tematitzada.

Reconeixement als millors treballs de recerca

Objectiu:

  • Reconèixer l’alumnat que ha desenvolupat els millors treballs de recerca. Donar a conèixer els parc científics entre l’alumnat participant en el programa.

Dades:

  1. Adreçat a centres participants en el programa.
  2. Es realitza a cada parc científic participant al FemTalent/Escola.
  3. Dinamitzat pels equips facilitadors del programa.

Elements destacats:

  1. Rebuda del director del parc científic al grup/classe del millor treball de recerca de cada parc.
  2. Visita a una empresa líder del parc.
  3. Mateix dia que el grup/ classe realitza el workshop al parc.

Commentaris tancats.

                                   Coordinació:



Promogut per:

         

         

Amb la col·laboració de: